Lampy najczęściej wyglądają jak te ze zdjęć. Klosze sa szare i matowe co sprawia , ze całe auto prezentuje się mniej atrakcyjnie. Wielu kierowców własnie w słabo przejrzystym kloszu upatruje przyczyny złego oświetlenia drogi. Po części maja racje. Taki pożółkniety i matowy klosz nie przepuszcza strumienia światła. Poddając klosz regeneracji i usuwając zniszczenia powierzchni klosza jakie powstawały latami - poprawimy jakość naszych świateł conajmniej o 30% a napewno zyska na tym wygląd całego auta.
Pod wpływem wysokiej temperatury żarówki cieniutka warstwa aluminium tworzaca powłokę lustrzana ulega stopniowemu uszkodzeniu . Wypala się .
Bardzo często dla naszych klientów wykonujemy usługi dodatkowe majace na celu poprawić wizerunek auta czy też dodać do reflektorów funkcje dodatkowe.
Najczęściej wykonujemy:
- zmiana kolorystyki lampy na czarny mat = 250 zł
- montaż listwy LED do jazdy dziennej = 500 zł
- montaż mocnych białych ringów do jazdy dziennej = 250 zł
- przeróbkę z wersji USA czy angielskiej na EU = 250 zł
- montaz projektorów FULL LED = 1100 zł
usługi wykonujemy również wysyłkowo
wystarczy lampy zdemontować , spakować z doklejonym adresem zwrotnym i nr telefonu i wysłac na adres:
Auto Lampy
ul. Nowa 33
64-560 Ostroróg (wielkopolskie)
tel. komórkowy: 798986497 / 792-729-696
www.motolampy.com
po otrzymaniu paczki będziemy dzwonić na wskazany nr aby uzgodnić wszystkie szczegóły .
Po wykonaniu usługi wysyłamy wraz z dowodem wykonania usługi ( paragon / faktura ) i roczna gwarancja - na podany adres.
Płatność następuje w momencie odbioru paczki u kuriera.
Wysyłamy firma kurierską . Kazda paczka jest dobrze zabezpieczona. Paczki wysłane z opcja ostrożnie SZKŁO a dodatkowo każdą ubezpieczamy
W kilkuletnich samochodach zauważamy zjawisko żółknięcia i matowienia reflektorów . Klosze lamp robią się matowe i "brudne" – mycie i przecieranie ścierka nie pomaga. Przez żółte i matowe lampy całe auto wygląda mniej atrakcyjnie a co ważniejsze takie lampy słabo oświetlają drogę po zmroku. Lampy są podstawowym elementem bezpieczeństwa na drodze. Ich niprawidłowe działanie powoduje , że auto nie spełnia wymogów technicznych i z tego powodu nie przechodzi obowiązkowego badania technicznego. W takim przypadku kierowcy stoją przed dylematm wymiany lamp na nowe. Do wielu modeli samochodów są dostępne tańsze zamienniki. Jednak są wykonane mniej starannie i z użyciem gorszej jakości materiałów – lampy wyglądaja ładnie jednak szybko ulegają wypaleniu luster . Czesto bywa , że tańszych zamienników nie idzie wyregulować , mimo usilnych prób . Dla niektórych osób rozwiazaniem jest zakup lamp oryginalnych jednak używanych . Używane lampy można zakupić na serwisach aukcyjnych lub giełdzie samochodowej. Lampy można równiez zakupić wysyłkowo w sklepie www.autolampy.bazarek.pl e-mail: motolampy@gmail.com . Przy zakupie lampy używanej nalezy zwrócić uwagę aby lampa była cała . Pilnować równiez musimy aby nie kupić lampy w wersji Angilskiej lub USA których sporo trafiło do naszego kraju. Oczywiste staje sie równiez aby kupić lampę w lepszym stanie niż nasza .... Nowe oryginalne lampy sa niestety cały czas drogie. Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty związana z wymiana lamp – ciekawą alternatywa staje sie renowacja starych lamp. Jak sie okazuje jest to równiez najtańsza opcja. W wiekszości przypadków renowacje klosza można przeprowadzic na samochodzie. Koszt naprawy jednej lampy to 125 zł. Usługi renowacji reflektorów wykonywane są w Poznaniu oraz w warsztacie w Ostrorogu ( koło Szamotuł ) Czas renowacji kompletu lamp to ok 90 minut. Chcesz umówic sie na renowacje swoich lamp napisz do nas: motolampy@gmail.com .
Prawie wszystkie samochody wyprodukowane po 2000 roku wyposażone są w reflektory zbudowane z plastiku. Ich klosze zrobione są z poliwęglanu. Taki reflektor jest naprawdę odporny na uderzenia i nie ulega uszkodzeniu przy uderzeniu kamieniem czy nawet drobnej kolizji. Jednak takie klosze pod wpływem promieniowania UV żółkną i matowieją. Taki klosz słabo przepuszcza strumień światła a jazda w ciemności jest utrudniona. Jadąc autem wyposażonym w tak uszkodzone reflektory narażamy na niebezpieczeństwo siebie samych jak i innych użytkowników drogi.
Wielu kierowców toleruje taki stan rzeczy z uwagi na wysoki koszt wymiany lamp na nowe. Serwisy nie widzą innego wyjścia jak zaproponować zakup nowych lamp których cena powala na kolana dodatkowo dochodzą koszty demontażu starych lamp i montażu nowych – gdzie często wiąże się to ze zdjęciem zderzaka co jest również kosztowne.
Co ciekawego - jest sporo aut które mają wbrew pozorom całkiem ładne lampy . Pomimo tego , że auta mają już kilka lat - reflektory wyglądają przyzwoicie . Pomimo tego , że lampy wyglądaja ładnie - kierowcy tych samochodów uskarżają się na jakość światła . Często dochodzi do tego , że unikają podróży samochodem po zmroku z uwagi na fakt , że po prostu nie czują sie bezpiecznie z uwagi na zbyt słabo oświetloną drogę . W mojej 20 letniej praktyce i pracy z lampami spotkałem wielu ludzi i poznałem wiele historii . Najczęściej schemat się powtarza . Wygląda to tak , że ludzie zaczynają od wymiany żarówek ,na #lepsze , markowe a często na mocniejsze - co jak sie później dowiecie - przynosi wręcz odwrotny skutek przyśpieszając zniszczenie lampy a co za tym idzie - po pewnym czasie mamy jeszcze słabsze światło z lamp naszych samochodów. Poznałem ludzi którzy spolerowali klosze , wymienili żarówki , a kiedy to nie przyniosło pożądanych efektów a jazda samochodem w ciemności wciąż była męcząca zdecydowali sie na zakup "nowych" lamp . Nowe lampy w cudzysłowie - bo wcale nie były nowe zakupione w serwisie gdyż cena takich powala na kolana - wiec klienci kupili lampy używane w wizulanie lepszym stanie - niestety taki zakup nic nie zmienił . Zakupione lampy były również z podobnym problemem. Poznałem kilku ludzi którzy bardzo dbali o swoje samochody . Mieli je od nowości . Pamietam pewnego Pana - ( którego serdecznie pozdrawiam ) - miał wyjątkowo zadbanego Mercedesa CLS w219 - auto swoje przejechało - ale w samochód włożone serce właściciela. Pierwszy i jedyny właściciel , wszystko wymieniane na czas w serwisie . Z biegiem czasu jazda po zmroku nie była już taka fajna - pomimo , że lampy xenon oświetlały drogę - to kierowca musiał być bardzo skupiony a predkość auta zmniejszona gdyż ograniczona widoczność toru jazdy wymusiała taką reakcje aby nie ryzykować bezpieczeństwem swoim czy innych użytkowników drogi . Właściciel tego samochodu uznał , że w końcu nie jest coraz młodszy . Uznał , że on sie starzeje i w ciemności nie widzi już tak dobrze jak wtedy kiedy był dużo młodszy . Pewnego dnia syn swoim nowym autem zawoził go na lotnisko . Okazało sie , ze światła w samochodzie syna świeca zupełnie inaczej . Siedząc w tym samochodzie widział drogę i pobocze doskonale . Jeszcze będąc na wakacjach zaczął zgłębiać temat reflektorów i tak po nitce do kłębka trafił do mnie . Umówiliśmy sie na naprawę reflektorów . Dzisiaj się śmiejemy - że go uzdrowiłem . Po prostu w jeden dzień zaczął znowu dobrze widzieć .
Co właściwie dzieje się w reflektorach samochodowych, że po kilku latach słabo oświetlają drogę ?
Problem słabego oświetlenia drogi przed samochodem - najszybciej dotyka aut wyposażonych w soczewkę . Bez względu na to , czy mamy do czynienia z lampami halogenowymi - czyli takimi gdzie źródłem światła jest żarówka halogenowa np H1 czy H7 . Czy mówimy o lampach xenon lub bi-xenon - czyli z gniazdem na żarówkę ksenonową typu np D2S , D4S , D1S, D3S itd . Bez względu na to z jakim projektorem i z jaką żarówka mamy do czynienia mechanizm i proces zniszczenia przebiega tak samo. Mianowicie pod wpływem wysokiej temperatury żarówki , stopniowo i powoli zaczyna wypalać sie cieniutka warstwa aluminium która tworzy powłokę lustrzaną . Proces zniszczenia zaczyna się tam gdzie najcieplej - a więc tuż nad żarówką . Z biegiem czasu wypalona część sie powieksza - a wiec z biegiem czasu mamy coraz słabsze światła w naszych samochodach . Zamontowanie mocniejszej żarówki np 60W 70W czy 100W kzamiast dać nam wiecej światła - daja odwrotny efekt . Początkowo światła jest delikatnie wiecej - jednak takie żarówki bardziej i szybciej sie nagrzewaja co znacznie przyśpiesza wypalanie sie lustra soczewki a co za tym idzie jakość światłą naszych reflektorów tylko sie pogarsza. Lampa z wypalona soczewką nie oświetla drogi w sposób właściwy.
Co więc zrobić ? Jak naprawić lampy ?
Mimo upływającego czasu wiele samochodów cały czas wygląda atrakcyjnie i nowocześnie. Jednak z upływem czasy należy co nie co przy autku zrobić. Większość kierowców pamięta o regularnej wymianie oleju. Wymieniamy również klocki hamulcowe, jeździmy na myjnie, wymieniamy wycieraczki. Dbamy aby auto wyglądało ładnie i abyśmy czuli się dobrze we wnętrzu samochodu. Co do lamp najczęściej ogranicza się do wymiany żarówek. Jak sie okazuje to nie wystarcza.
Z biegiem czasu lampy robią się żółte i matowe . Jazda po zmroku jest utrudniona z uwagi na coraz słabsze światło wydobywające się z reflektorów. Wielu właścicieli Passata B5 zaczyna coś robić w momencie kiedy auto nie przechodzi badania okresowego.
Lampy są jednym z podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drodze. Jeżeli lampa jest zniszczona lub zbyt mocno wyeksploatowana auto nie zostanie dopuszczone do ruchu drogowego. Nie wpadaj w panikę .w naszym sklepie znajdziesz lampy w atrakcyjnej cenie . Jeśli jednak posiadasz swoje lampy - możemy je naprawić . Zregenerujemy każdą lampe.
Każdą lampę można naprawić